Auto klub vyšiel susedom v ústrety
Nie je žiadnym tajomstvom, že organizátori z Auto Klubu Košice už v minulosti dokázali pripraviť svoje podujatie na dobrej športovej úrovni s viac ako stovkou štartujúcich. V ostatných rokoch je na Slovensku prekonanie stovky štartujúcich doslova magickou métou, ktorá môže v tomto roku padnúť práve počas 38. Rally Košice. Pred začiatkom sezóny sa košický organizátor uchádzal o usporiadanie súťaže s rovnakým zaradením ako vlani - do slovenského, poľského šampionátu, FIA CEZ Trophy a tiež Slovenského Rally Pohára. V čase zverejnenia zvláštnych ustanovení prišla zmena - súťaž sa rozšírila o zaradenie do majstrovstiev Maďarska v rally 2012. Pre divákov bude iste pozitívna, no už asi menej pre organizátora. O tom či to bude skutočne tak sme a porozprávali s predsedom organizačného výboru 38. Rally Košice Petrom Szczeczinom.
Do poslednej chvíle sa čakalo so zverejnením zvláštnych ustanovení Rallye Košice, ktoré od začiatku mali pod svojimi krídlami dva národné šampionáty. Nakoniec sú až tri. Čo sa udialo v posledných týždňoch, že po siedmich rokoch budú v Košiciach až tri šampionáty, keď k slovenskému a poľskému pribudol maďarský.
„Nemôžeme hovoriť o týždňoch ale presne o šiestich dňoch. Áno zverejnenie ZU sa trochu zdržalo, pôvodne zámerne, lebo sme ich plánovali zverejniť po Rally Tatry. Avšak tri dni po Tatrách nás oslovili zástupcovia MNASZ. Ako je známe z pôvodne plánovaných šiestich súťaží, ktoré mali tvoriť tohoročný maďarský šampionát sa na jar neuskutočnila Rally Eger a teraz Rally komisia MNASZ dostala informáciu, že organizátor z Miškolca, ktorý bol zaradený do kalendára nie je schopný pripraviť súťaž. Vedenie rally v Maďarsko muselo hľadať náhradné riešenia a jedno z nich bola aj možnosť zaradiť dodatočne do kalendára MNASZ niektorú zahraničnú súťaž. To, že voľba padla na Košice asi ovplyvnil fakt, že maďarské majstrovstvo už štyrikrát v minulosti zavítalo na košické trate."
Koľko súťažných posádok očakávate z Maďarska?
„Maďarská rally od začiatku roka zápasí s problémami. Tie sa prejavili poklesom počtu organizátorov ale aj väčším poklesom súťažných posádok. Naši maďarskí priatelia predpokladajú, že do Košíc by malo prísť približne tridsať posádok."
Premietne sa to nejako do prípravy súťaže?
„Príprava bude každopádne náročnejšia. Náročná bola aj úprava zvláštnych ustanovení na ktorej sme pracovali v uplynulých dňoch. Predpisy všetkých týchto troch štátov síce vychádzajú z predpisov Medzinárodnej automobilovej asociácie FIA ale vo všetkých sú určité národné odlišnosti. Najviac súťaž ovplyvní počet súťažných posádok. Našťastie súťaž bola už pôvodne koncipovaná len s dvoma prejazdmi jednotlivých RS (až na jednu výnimku) takže pôvodný časový harmonogram na ktorý sme žiadali povolenia sme vôbec nemuseli upravovať a priepustnosť trate je dostatočná. Problémom sú rozmery servisného parkoviska v Kasárňach na Moyzesovej ulici, ktoré predpokladanému počtu posádok (130) nestačia. Museli sme preto zvoliť riešenie s dvoma servisnými parkoviskami - servisným parkoviskom v Kasárňach na Moyzesovej ulici, určenej pre Majstrovstvá SR, Poľska a Maďarska a servisným parkoviskom na Prešovskej ceste - v areáli Weltauto určenom pre SRP."
Ako sa premietnu tri šampionáty, ako aj CEZ vo výsledkov 38. Rally Košice?
„Zúčastnené súťažné posádky budú tvoriť dve skupiny. V menšej budú účastníci Slovenského Rally Pohára, ktorí budú hodnotení v absolútnom poradí a v objemových triedach. Vo väčšej skupine budú v absolútnom poradí súťaže súperiť posádky prihlásené do všetkých troch národných šampionátov, prípadne aj ďalší účastníci, ktorí sa zúčastnia našej rally v rámci Zóny strednej Európy. Pravdaže okrem toho budú tieto posádky hodnotené aj v klasifikáciách svojich majstrovstiev podľa jednotlivých národných predpisov."
Tlačové stredisko 38. Rally Košice