Audi SQ7 TDI prichádza s elektrickým prepĺňaním
Audi s predchádzajúcou generáciou Q7 šokovalo svet s najsilnejším produkčným dieslovým motorom V12 TDI ktorého výkon bol rovných 500 koní a točivý moment 1000Nm. Teraz automobilka z Ingolstadtu prichádza s novou generáciou SQ7 TDI, čím opäť posúva hranice dieslových SUV.
Nový vrchol dieslového pohonu v osobných automobiloch prišiel o 4 valce. Nižšia hmotnosť nového V8 BiTDI však výrazne prospeje ovládateľnosti auta. Práve toto je jedna z oblastí, na ktoré sa inžinieri Audi sústredili. Okrem výrazného odľahčenia oproti predchodcovi, SQ7 prichádza s aktívnou stabilizáciou náklonu karosérie, voliteľným športovým diferenciálom a dokonca riadenou zadnou nápravou.
Najväčším „highlightom" nového SQ7 je už spomenutý motor V8 BiTDI. Motor s objemom 4 litre a priamym vstrekovaním common-rail je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ktoré pracujú na sekvenčnom princípe. Ani sekvenčné prepĺňanie však neposkytuje dostatočný plniaci tlak v celom využiteľnom spektre otáčok. Audi tu predstavuje svetovú technologickú premiéru - turbodúchadlá dopĺňa ešte elektrický kompresor, ktorý eliminuje oneskorenie a poskytuje dostatočný plniaci tlak najmä v spektre nízkych otáčok. Motor tak dosahuje finálne parametre 435 koní a 900Nm.
Technickou zaujímavosťou je aj použitie 48 voltového elektrického subsystému, ktorý poskytuje energiu pre funkciu viacerých palubných systémov, vrátane spomínaného elektrického kompresoru, alebo aktívnej elektro-mechanickej stabilizácie náklonu karosérie.
Armáda asistentov pre vodiča, matrix LED svetlomety, či 12,3 palcový palubný displej sú súčasti výbavy, ktoré sú v prípade tohto auta ďaleko v tieni nových technológii, v ktorých je toto vozidlo priekopníkom. S napätím očakávame, ako sa tieto technologické novinky osvedčia v praxi.