Audi RS 7 concept dokáže jazdiť bez vodiča na fyzikálnom limite
• Audi posunulo latku v oblasti pilotovanej jazdy na novú úroveň
• Prototyp Audi RS 7 piloted driving concept jazdil bez vodiča na okruhu Hockenheimring rýchlosťou ako pri pretekoch
• Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj: „Tento špičkový výkon dokumentuje kompetenciu nášho vývojového tímu v oblasti pilotovanej jazdy u Audi."
Aká fascinujúca je pilotovaná jazda, predviedla značka Audi pri finále sezóny DTM. Prototyp Audi RS 7 piloted driving concept jazdil bez vodiča po okruhu Grand Prix v Hockenheime rýchlosťou ako pri pretekoch.
Značka Audi dosiahla ďalší významný úspech pri vývoji systémov pre pilotovanú jazdu: Pred finále sezóny národných majstrovstiev na okruhoch Deutschen Tourenwagen Masters (DTM) experimentálny prototyp bez vodiča jazdil na hranici fyzikálneho limitu. Za približne dve minúty štúdia Audi RS 7 piloted driving concept precízne s presnosťou na centimetre absolvovala okruh Grand-Prix v Hockenheime.
„Dnešný špičkový výkon Audi RS 7 piloted driving concept dokumentuje kompetenciu nášho vývojového tímu v oblasti pilotovanej jazdy u Audi", povedal Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen predstavenstva Audi AG pre technický vývoj. „Odvodené riešenia pre sériovú výrobu sú práve v oblasti presnosti a výkonnosti veľmi cenné pre naše ďalšie vývojové kroky."
Na orientáciu na trati experimentálny prototyp využíva špeciálne spracované dáta GPS, ktoré sa cez WLAN podľa automobilového štandardu redundantne prenášajú vysokofrekvenčným rádiovým signálom do automobilu. Paralelne k tomu kamery 3D v automobile filmujú priebeh trate a počítačový program obrazové informácie porovnáva s dátami nahranými vo vozidle. Vďaka tomu sa prototyp dokáže na trati orientovať s presnosťou na centimetre.
Pilotovaná jazda je jednou z dôležitých oblastí vývoja u Audi. Prvé úspešné kroky sa uskutočnili už pred desiatimi rokmi. Výsledky z testov sa kontinuálne implementujú do vývoja sériových systémov.
Z aktuálnych testovacích jázd na fyzikálnom limite konštruktéri Audi napríklad odvodzujú poznatky pre vývoj systému na automatické vyhýbanie v kritickej jazdnej situácii.
Už dnes asistenčné systémy Audi odľahčujú vodiča a zvyšujú jeho suverenitu. V najvyššom vývojovom stupni sú k dispozícii v modernizovaných modelových radoch Audi A6* a Audi A7 Sportback*. Ponuka siaha od systému Audi side assist cez Audi active lane assist až po radarový tempomat adaptive cruise control s funkciou Stop&Go a bezpečnostným systémom Audi pre sense front.
Vývojoví pracovníci koncernu Volkswagen, Electronics Research Laboratory (ERL) a Stanford University (obidve v Kalifornii) podporujú Audi ako partneri pri ďalšom vývoji pilotovaných systémov.
Ďalšie informácie, ako aj fotografický a filmový materiál nájdete v digitálnej tlačovej mape a na Audi MediaTV.
Hodnoty spotreby paliva uvedených modelov:
Audi A6:
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 4,2 - 9,6**;
Kombinované emisie CO2v g/km: 109 - 224**
Audi A7 Sportback:
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 4,7 - 9,5**;
Kombinované emisie CO2v g/km: 122 - 221**
**Spotreba paliva a emisie CO2 konkrétneho vozidla sa môžu líšiť podľa použitých pneumatík a nezávisia iba od efektívneho využívania paliva vozidlom ale sú ovplyvnené aj spôsobom jazdy a inými netechnickými faktormi.
Koncern Audi v roku 2013 odovzdal zákazníkom približne 1.575.500 automobilov značky Audi. Ako jeden z najúspešnejších modelov bolo Audi A3 medzinárodnou novinárskou porotou zvolené za svetový automobil roka „World Car of the Year 2014" (Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 3,2 - 7,1; Kombinované emisie CO2 v g/km: 85 - 165). V roku 2013 spoločnosť dosiahla pri obrate 49,9 miliárd € operatívny zisk 5,03 miliardy €. Značka je zastúpená vo vyše 100 štátoch sveta. Automobily Audi sa vyrábajú v závodoch v mestách Ingolstadt a Neckarsulm (Nemecko), Győr (Maďarsko), Brusel (Belgicko), Bratislava (Slovensko), Martorell (Španielsko), Kaluga (Rusko), Aurangabad (India), Changchun (Čína) a Jakarta (Indonézia). Od konca roka 2013 značka so štyrmi kruhmi vyrába svoje automobily aj v meste Foshan (Čína). Od roku 2015 pribudne ďalší výrobný závod v São José dos Pinhais (Brazília) a od roku 2016 v San José Chiapa (Mexiko). AUDI AG má niekoľko 100-percentných dcérskych spoločností ako napríklad quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/Taliansko) a výrobca športových motocyklov Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Taliansko). Spoločnosť v súčasnosti celosvetovo zamestnáva vyše 73.500 pracovníkov, z toho vyše 52.500 v Nemecku. V období od roku 2014 do 2018 Audi plánuje investície v celkovej výške približne 22 miliárd € - predovšetkým do nových produktov a ekologických technológií. Audi sa hlási k svojej spoločenskej zodpovednosti a trvale udržateľný rozvoj má strategicky zakotvený ako základné meradlo pre procesy a produkty. Dlhodobým cieľom je z hľadiska CO2 neutrálna mobilita.