Audi R18 e-tron quattro opäť vyhralo Le Mans
Už druhý krát za v rade vyhralo Audi 24 hodinovku v Le Mans s hybridným závodným špeciálom a pohonom quattro. Audi tak predĺžilo svoju spanilú jazdu v najznámejšom svetovom závode. Víťazstvo pre Audi vybojovalo trio Loïc Duval (F), Tom Kristensen (DK) and Allan McNish (GB).
Pretek však bol podľa očakávaní veľmi dramatický. Na prvenstvo si robila zálusk aj stajňa značky Toyota. Aj keď Audi nemalo na trati rýchlostne žiadnu konkurenciu, na jednu nádrž dokázalo zajazdiť o 2 kolá menej ako konkurenčné špeciály. Audi tak muselo vsadiť na čo najrýchlejšiu a bezchybnú jazdu. Tento fakt však pre Audi nepriaznivo ovplyvnila častá prítomnosť safetycaru na trati, počas ktorej mala Toyota šancu rýchlostný rozdiel opakovane zmazať.
V poradí 12-te víťazstvo v Le Mans vybojovala posádka Audi č.2 v zložení Duval/Kristensen/McNish, ktorá sa dostala na čelo pretekov o 21:43 a svoje vedenie už nepustila. Ich Audi R18 e-tron quattro šľapalo bez vážnejších chýb celých 24 hodín. Na 3. mieste sa umiestnila posádka Audi č. 3 v obsadení Lucas di Grassi (Brazil), Marc Gené (Spain) and Oliver Jarvis (Great Britain). Audi č. 3 sa muselo popasovať s nepríjemnou situáciou, keď po dotyku s pomalším vozom dostalo Audi R18 defekt a muselo odjazdiť celé jedno kolo len na disku. Avšak skvelou jazdou vo zvyšku preteku vybojovali naši jazdci skvelé tretie miesto. A pódium mohlo byť ešte o niečo veselšie, nebyť poruchy alternátora Audi č.1, ktorej oprava trvala desiatky minút. Posádka v zložení Marcel Fässler (Switzerland), André Lotterer (Germany) and Benoît Tréluyer (France) však pretek nevzdala napriek tomu, že stratila suverénne vedenie 12 kôl! Po dlhej prestávke sa títo hrdinovia prebojovali z 24. Na 5. miesto.
Je však potrebné vzdať hold aj súperovi z Toyoty, ktorých špeciály šľapali bezchybne a väčšinu preteku okupovali 2. a 3. Miesto.
„Vďaka inovatívnemu duchu našich inžinierov, odhodlaného prístupu celého tímu a zručnosti našich jazdcov máme 12. víťazstvo našej značky v Le Mans. Úprimne všetkým gratulujem," povedal Ruper Stadler, šéf predstavenstva Audi AG, ktorý ako zvyčajne sledoval preteky priamo na mieste. „Tento triumf zvýrazňuje úspech značky Audi a jej hybridného systému a nových technológií, ktoré po týchto náročných testoch budú využité v sériovej výrobe."
„Vedeli sme, že kvôli niektorým reguláciám budú preteky pre nás tento rok veľmi náročné," komentoval Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorpsport. „Ako sme očakávali, Toyota bola veľmi silným súperom, no naše Audi R18 e-tron quattro je nedostihnuteľné. Chcem sa poďakovať celému tímu za niekoľkomesačnú prácu, ktorá nám priniesla tento úspech."
V poradí 90. ročník 24 hodinovky v Le Mans sa však skončil veľmi smutne. Po nepríjemnej nehode na trati zahynul niekdajší pretekár Audi, Allan Simonsen, ktorého Aston Martin vo vysokej rýchlosti narazil do bariéry. Allan po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol. Týždeň po pretekoch Le Mans by sa bol dožil 35 rokov. Česť jeho pamiatke.
Kompletné výsledky podľa kategórií:
LMP1
1. #2 Kristensen/Duval/McNish Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro * 348 laps (34 stops)
2. #8 Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota Racing Toyota TS030 hybrid * 347 laps (30 stops)
3. #3 Gene/Di Grassi/Jarvis Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 347 laps (30 stops)
4. #7 Wurz/Lapierre/Nakajima Toyota Racing Toyota TS030 hybrid * 341 laps (29 stops)
5. #1 Lotterer/Fassler/Treluyer Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro * 338 laps (32 stops)
6. #21 Leventis/Watts/Kane Strakka Racing HPD ARX-03c * 332 laps (29 stops)
7. #12 Prost/Jani/Heidfeld Rebellion Racing Lola B12/60-Toyota * 275 laps (26 stops)
8. #13 Belicchi/Beche/Cheng Rebellion Racing Lola B12/60-Toyota 275 laps (29 stops)
LMP2
1. #35 Baguette/Gonzalez/Plowman OAK Racing Morgan-Nissan * 329 laps (30 stops)
2. #24 Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Racing Morgan-Nissan * 328 laps (31 stops)
3. #26 Rusinov/Martin/Conway G-Drive Racing Oreca 03-Nissan * 327 laps (32 stops)
4. #42 Mardenborough/Ordonez/Krumm Greaves Motorsport Zytek-Nissan 327 laps (28 stops)
5. #49 Companc/Kaffer/Minassian Pecom Racing Oreca 03-Nissan * 325 laps (29 stops)
6. #43 Gachnang/Mailleux/Lombard Morand Racing Morgan-Judd 320 laps (28 stops)
7. #48 Hartley/Patterson/Chandhock Murphy Prototypes Oreca 03-Nissan 319 laps (29 stops)
8. #38 Dolan/Turvey/Luhr Jota Sport Zytek-Nissan 319 laps (29 stops)
9. #36 Paniatici/Ragues/Gommendy Signatech Alpine Alpine-Nissan 317 laps (32 stops)
10. #34 Frey/Niederhauser/Bleekemolen Race Performance Oreca 03-Judd 314 laps (32 stops)
11. #41 Kimber-Smith/Lux/Rossi Greaves Motorsport Zytek Nissan * 307 laps (31 stops)
12. #40 Downs/Dagonneau/Younessi Boutsen Ginion Racing Oreca 03-Nissan 300 laps (29 stops)
13. #39 Porta/Raffin/Brandela DKR Engineering Lola B11/40-Judd 280 laps (31 stops)
Ret. #33 Tucker/Franchitti/Briscoe Level 5 Motorsports HPD ARX-03b 242 laps Retirement
Ret. #46 Thiriet/Badey/Martin Thiriet by TDS Oreca 03-Nissan 310 laps Retirement
Ret. #45 Nicolet/Merlin/Mondolot OAK Racing Morgan-Nissan 246 laps Accident
Ret. #47 Imperatori/Tung/Howson KCMG Morgan-Nissan 241 laps Retirement
Ret. #32 Holzer/Kraihamer/Charouz Lotus Lotus T128 * 219 laps Retirement
Ret. #30 Mowlem/Hirschi/Burgess HVM Status GP Lola B12/80 Coupe-Judd 153 laps Accident
Ret. #25 Graves/Nakano/Hamilton Delta-ADR Oreca 03-Nissan * 101 laps Accident
Ret. #28 Giroix/ Haezebrouck/Ihara Gulf Racing Middle East Lola B12/80 Coupe-Nissan * 22 laps Accident
Ret. #31 Weeda/Rossiter/Bouchut Lotus Lotus T128 * 17 laps Mechanical
GTE-Pro
1. #92 Lieb/Lietz/Dumas Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR * 315 laps (22 stops)
2. #91 Bernhard/Pilet/Bergmeister Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR * 315 laps (24 stops)
3. #97 Turner/Mucke/Dumbreck Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 * 314 laps (24 stops)
4. #73 Garcia/Taylor/Magnussen Corvette Racing Corvette C6 ZR-1 312 laps (23 stops)
5. #71 Beretta/Kobayashi/Vilander AF Corse Ferrari 458 Italia * 311 laps (23 stops)
6. #51 Bruni/Fisichella/Malucelli AF Corse Ferrari 458 Italia * 311 laps (23 stops)
7. #74 Gavin/Milner/Westbrook Corvette Racing Corvette C6 ZR-1 309 laps (25 stops)
8. #53 Farnbacher/Dalziel/Goossens SRT Motorsports Viper GTS-R 306 laps (28 stops)
9. #93 Bomarito/Kendall/Wittmer SRT Motorsport Viper GTS-R 301 laps (26 stops)
10. #66 Bertolini/Alfaisal/Qubaisi JMW Motorsport Ferrari 458 Italia 300 laps (26 stops)
Ret. #99 Bell/Makowiecki/Senna Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 * 248 laps Retirement
Ret. #98 Auberlen/Dalla Lana/Lamy Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 221 laps Retirement
GTE-Am
1. #76 Narac/Bourret/Vernay IMSA Performance MATMUT Porsche 911 GT3 RSR * 306 laps (23 stops)
2. #55 Perazzini/Case/O'Young AF Corse Ferrari 458 Italia 305 laps (24 stops)
3. #61 Gerber/Griffin/Cioci AF Corse Ferrari 458 Italia * 305 laps (23 stops)
4. #77 Dempsey/Foster/Long Dempsey Del Piero-Proton Porsche 911 GT3 RSR 305 laps (24 stops)
5. #50 Bornhauser/Canal/Taylor Larbre Competition Corvette C6 ZR-1 * 302 laps (25 stops)
6. #96 Goethe/Hall/Campbell-Walter Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 * 301 laps (26 stops)
7. #67 Gibon/Milesi/Henzler IMSA Performance MATMUT Porsche 911 GT3 RSR 300 laps (22 stops)
8. #88 Ried/Roda/Ruberti Proton Competition Porsche 911 GT3 RSR * 300 laps (23 stops)
9. #75 Collard/Crubile/Perrodo Prospeed Racing Porsche 911 GT3 RSR * 298 laps (23 stops)
10. #81 Pottolicchio/Aguas/Bright 8 Star Motorsport Ferrari 458 Italia * 294 laps (25 stops)
11. #70 MacNeil/Rodrigues/Dumas Larbre Competition Corvette C6 ZR-1 268 laps (21 stops)
Ret. #54 Mallegol/Bachelier/Blank AF Corse Ferrari 458 Italia 147 laps Retirement
Ret. #57 Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Racing Ferrari 458 Italia * 111 laps Retirement
Ret. #95 Simonsen/Poulsen/Nygaard Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 * 2 laps Accident