ARC Bratislava v Monze bojoval o pódium
Automobilový pretekár Miro Konôpka aj tento rok reprezentuje Slovensko ako jediný jazdec spod Tatier v prestížnom seriáli Blancpain Endurance Series. Prvé preteky sezóny sa išli tento víkend v „chráme" rýchlosti v Monze v Taliansku. Nabité štartové pole nemá v súčasnosti obdoby. Na štartovú listinu sa dostalo neuveriteľných 60 (!) vozidiel a medzi nimi s číslom 66 aj slovenské Porsche 997 GT3 R tímu ARC Bratislava s posádkou Miro Konôpka - Ahmed Al Harthy. 31-ročný Ománčan je v tomto seriáli nováčikom, no s vozidlami porsche má už má skúsenosti. V ostatných rokoch jazdil britský Carrera Cup a na konte má aj štarty v Porsche Supercupe.
Celý tím ARC Bratislava sa na prvé preteky BES zodpovedne pripravoval, auto je v novom šate. Posádka súťaží v triede Gentlemens Trophy (GTR), ktorá vyžaduje jazdcov maximálne striebornej kategórie podľa FIA. V silnej konkurencii najmä vozidiel Ferrari, McLaren a Audi sa ukázala vo výbornom svetle.
V predkvalifikácii, ktorá bola vrcholom sobotňajšieho programu v Parco di Monza, dokázal slovenský tím miešať poradie na vrchných priečkach kategórie GTR. Časom 1:51,704 sa dostali na 6. miesto, čo je za daných okolností v silnej konkurencii výborný výsledok.
V 2. kvalifikácii bol Ahmed Al Harthy na priebežne 1. mieste v Gentlemens Trophy. Po 3. časti z toho bolo napokon 6. miesto v GTR. Obaja piloti si zlepšili svoje časy na kolo, takže v tíme panovala spokojnosť. Nový pilot v tíme, Ománčan Ahmed Al Harthy vedel, že bude dôležité dať si na štarte pozor: „V Monze je to v prvých kolách náročné a pri tomto počte áut budem extra opatrný. Radšej niečo stratím, ako urobiť hlúposť. Všetko sa dá dobehnúť."
Presne tak sa aj stalo. Dramatický štart priniesol aj situácie, keď bolo treba auto takmer úplne zastaviť. Al Harthy sa vyhol problémom a keď sa situácia upokojila, začal jazdiť výborné časy. Postupne sa prepracoval na 2. miesto v Trofeji džentlmenov a na vedúceho jazdca tejto kategórie strácal len sekundu! Po hodine ho za volantom nahradil Miro Konôpka, ktorý sa po 80 minútach trojhodinových pretekov dostal do vedenia!
Preteky potom spomalili dva výjazdy neutralizačného vozidla (Safety Car) a ARC Bratislava prišiel o zhruba 15 sekundový náskok. Miro Konôpka však v súboji udržal za sebou Francúza Blanchemaina na Ferrari tímu SOFREV a svojmu tímovému kolegovi ho odovzdával z 1. miesta v triede. Už pri výmene ho však upozornil na to, že Porsche s číslom 66 má problémy s elektronikou radenia. Problémy boli aj s pneumatickou nohou, ktorá dvíha auto pri zastávke v boxe. Po zastávke vyšlo auto na trať na 5. mieste v triede. Radenie však neposlúchalo aj naďalej a Ahmed klesol na 6. priečku. „Neviem, čo s tým bolo, jednoducho to vynechávalo, stupne pri radení hore aj dolu. Potom to zrazu prestalo, tak som urobil niekoľko dobrých kôl a poskočil som na 5. miesto, no pár minút pred koncom zostala zaradená štvorka, a už s tým nešlo nič urobiť," hovoril po vystúpení z auta Ahmed Al Harthy.
Napokon teda skončil tím ARC Bratislava na 8. mieste v Gentlemens Trophy a 33. priečke v celkovom poradí. Na úvod novej sezóny teda výsledok, ktorý musí potešiť, hoci po takom priebehu to mohlo byť lepšie. Miro Konôpka to zhrnul: „Vlani sa nám ani raz nepodarilo skončiť na 33. mieste, tu v Monze bolo navyše až 60 áut, takže to nie je vôbec zlý výsledok. No keďže sme v dvoch tretinách pretekov bojovali o pódium v triede, tak som sklamaný. No verím, že technicky aj jazdecky máme na to, aby sme v tejto kategórii miešali kartami vpredu, takže sa už teším na ďalšie preteky."
Tie sa pôjdu 2. júna 2013 v Anglicku na okruhu Silverstone.
V Monze dominovala domáca značka Ferrari, celkovým víťazom (aj v triede Pro Cup) sa stal tím Kessel Racing s číslom 44, kategóriu Pro-Am vyhralo Ferrari s číslom 50 tímu AF Corse a v Gentlemens Trophy sa tešil tím SOFREV s Ferrari číslo 20.