Ambrúzovci zo Slovakia Baba 2016 s množstvom pohárov
Slovak National Hill Climb Team odchádzal z podujatia Slovakia Baba 2016 nielen s množstvom víťazných pohárov, ale aj pocitom dobre odvedenej roboty.
O tom, že podujatie Slovakia Baba 2016 je na kopcovej scéne iba vďaka Petrovi Ambrúzovi a jemu blízkym ľuďom vedia všetci kopcoví jazdci nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Inak tomu nebolo ani v tomto roku.
„Zorganizovať toto podujatie bolo veľmi namáhavé. Najťažšie je vybaviť všetky povolenia. V tomto roku sme museli dať vyrobiť nové všetky dopravné značky, ktoré ohlasujú verejnosti obchádzku a čas uzavretia trate, čiže všetci už boli spokojní. Čo ma trochu mrzí, nepodarilo sa nám naplniť zoznam prihlásených ako sme si predstavovali, ale s týmto v podstate bojujú všetci usporiadatelia nielen u nás na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách. My sme sa tu na Slovakia Baba dohodli so športovými komisármi, ktorí nám umožnili nakoniec pustiť tri a tri jazdy každý deň, čo jazdci brali ako veľké plus," opísal prípravy Slovakia Baba 2016 Peter Ambrúz.
Organizácia pretekov je jedna vec, samotný štart Slovak National Hill Climb Teamu na podujatí, druhá. A práve v rámci súťaženia sa bratislavský tím prezentoval šesticou štartujúcich. Z nich sa v pretekoch najlepšie darilo Jozefovi Bérešovi mladšiemu, ktorého čakal druhý štart s formulou Tatuus Renault 2000.
„Sobotňajšie tréningové jazdy pre mňa nezačali práve najlepšie, keď už v prvej z nich ma zradila prevodovka, ktorá prestala radiť prvý a druhý rýchlostný stupeň. Našťastie sa nám podarilo zabezpečiť výrobu náhradných kolečiek, ktoré nám však prišli až neskoro v noci, čiže celú sobotu som vlastne stál v depe. V nedeľu ráno už všetko fungovalo perfektne. Navyše sa už s autom postupne zžívam a začínam v ňom podstatne lepšie fungovať, čo bolo zásluhou aj nových pneumatík, ktoré sme obuli na tieto preteky. Výsledkom bolo tretie miesto absolútneho slovenského poradia. Som spokojný," opísal víkend na Pezinskej Babe Jozef Béreš mladší.
Pri pohľade do výsledkovej listiny, ďalším jazdcom Slovak National Hill Climb Team bol Peter Ambrúz a jeho Vauxhall Vectra, ktorým spoločne v cieli patrilo nielen víťazstvo v triede E1 do dvoch litrov, ale aj siedme miesto absolútneho slovenského poradia.
„Ja som spokojný. Hlavne druhú súťažnú jazdu som si poriadne užil," veľmi krátko zhodnotil svoj výkon Peter Ambrúz.
Hneď za Ambrúzovým chrbtom skončil v absolútnom poradí ďalší člen Slovak National Hill Climb Teamu, Peter Florek. Ten štartoval na Pezinskej Babe s Mitsubishi Lancer EVO IX a okrem ôsmeho miesta absolútne dojazdil aj na druhej priečke v triede A nad dva litre.
„V mojom prípade je spokojnosť naozaj veľká. Auto funguje výborne a ja som sa neustále zrýchľoval. Všetky autá, ktoré som chcel mať za sebou tam aj ostali. Víkend bol naozaj úžasný," opísal svoj výkon spokojný Peter Florek.
Miro Čiliak spoločne s formulou Metalex MTX 1-06 bojovali hlavne o body v rámci FIA Zóny strednej Európy historických vozidiel. Na Pezinskej Babe napriek tomu, že nie všetko úplne ideálne fungovalo, Miro bral absolútne druhé miesto, ale aj víťazstvo v kategórii K5 E4 a v konečnom dôsledku aj víťazstvo v Majstrovstvá Slovenska historických automobilov do vrchu.
„V sobotu mi najskôr otvorilo kryt motora a následne som dostal ešte aj defekt. V nedeľu v prvej jazde išlo všetko ako po masle, v druhej mi opäť spustilo prednú pneumatiku. Došiel som však až do cieľa a aj výsledok sa mi podarilo urobiť. Som spokojný, všetko je tak ako má byť," oznamoval po pretekoch spokojný Miro Čiliak.
Naprázdno neodišiel z pretekov ani piaty jazdec Slovak National Hill Climb Teamu, Peter Kacvinský, ktorému spoločne s Renaultom Clio Sport patrilo víťazstvo v triede N do dvoch litrov, ale aj druhé miesto v skupine N.
„Konečne mi fungovalo auto. Zdá sa, že poruchu, ktorá ma trápila od začiatku sezóny sa podarilo odstrániť a dúfam, že takto bude auto fungovať aj ďalej," oznámil Peter Kacvinský.
Jediným jazdcom Slovak National Hill Climb Teamu, ktorému sa opäť nepodarilo dojazdiť celé preteky bol Sergej Škarpíšek. Čo sa stalo nám povedal sám Sergio: „V prvej súťažnej jazde sa mi podarilo odtrhnúť riadiacu páku. Napriek tomu som došiel až do cieľa, ale v servise sme zistili, že na mojom vozidle Opel Calibra sú utrhnuté aj držiaky motora. Táto oprava sa nedala žiaľ stihnúť v krátkom čase medzi dvojicou súťažných jázd."
Záverom nás ešte zaujímalo ako bol s úrovňou pretekov Slovakia Baba 2016 spokojný Peter Ambrúz, ktorý ako vieme stojí za ich organizáciou: „Čo sa týka organizácie klapalo všetko ako malo. Mali sme iba nejaké drobné incidenty s divákmi, ale to už býva pomaly na všetkých pretekoch, keďže ľudia sú nepoučiteľní. Samotné preteky prebehli bez vážnejších problémov, vďaka Bohu nás obišli vážne havárie a to je dobre. Rád by som poďakoval všetkým partnerom, ktorí nás podporili, ale samozrejme vďaka patrí aj všetkým kamarátom, známym, proste všetkým ľuďom, ktorí nám akýmkoľvek spôsobom pomohli."
Po takejto nádielke práce si teraz budú môcť členovia Slovak National Hill Climb Teamu dopriať voľný víkend. Už o dva totiž budú opäť štartovať na podujatí v Dobšinej.
Miro Majláth