Ako to vyzerá so zostavami tímov WRC pre rok 2015?
Koniec sezóny sa nevyhnutne blíži a keďže medzi Rallye de France - Alsace a nadchádzajúcou Rallye de Espana je zhruba svojtýždňová prestávka, nevuhnutne sa v tomto čase museli začať rôzne špekulácie o prestupoch a zostavách tímov pre budúci rok. O čom sa teda v týchto dňoch špekuluje?
Najčastejšie skloňovaným menom v posledných dňoch je nepochybne Robert Kubica, ktorému podľa poľských a francúzskych médií Ford Fiesta RS WRC príliš nesedí a po sezóne by mal opustiť M-Sport a vrátiť sa naspäť k Citroenu; špekuluje sa dokonca i o tom, že šéf Citroenu Racing Yves Matton mu ponúkol zvezenia na vybraných podujatiach WTCC. Tam by mal podľa rôznych zdrojov nahradiť Madsa Ostberga, ktorý v tejto sezóne nepodáva dostatočne dobre výkony. Druhým jazdcom Citroenu by mal byť Kris Meeke. Pokiaľ sa tento prestup naozaj uskutoční, bude zaujímavé sledovať, ako sa s ním vysporiadajú Kubicov sponzor Lotos a sponzor Citroenu Total - problémy so sponzoringom ohľadne oboch týchto ropných spoločností stáli i za Kubicovým odchodom z Citroenu k M-Sportu na konci roku 2013. Ostberg sa budúci rok má okrem WRC sústrediť i na nórsky šampionát v rally, kde by ho na vybraných podujatiach radi videli štartovať jeho domáci sponzori.
Ďalším tímom, v ktorom by sa mohlo zmeniť zloženie, je už zmieňovaný M-Sport. Tam by mal síce ostať túto sezónu dobré výkony podávajúci nováčik Elfyn Evans, poriadne nahnuté to ale má Mikko Hirvonen, ktorý si za svoje výkony v tomto roku vyslúžil kritiku od samotného Malcolma Wilsona. Čo sa jeho prípadného náhradníka týka, tak sa hovorí de facto od každok jazdcovi, o ktorom ešte nie je známe, kde bude pôsobiť budúcu sezónu, menovite najmä o už spomenutom Ostbergovi, či Ottovi Tänakovi. Obaja títo jazdci už síce v M-Sporte šancu raz dostali, ale možno ich v tomto tíme teda uvidíme opäť. V prípade Hirvonena, ktorý v tejto sezóne pôsobí skutočne demotivovane, sa dokonca špekuluje i o úplnom opustení WRC a prechode do napríklad momentálne na popularite naberajúceho World Rallycrossu.
Pri zmienke o World Rallycrosse nie je možné nezastaviť sa pri Petterovi Solbergovi. Po tom, ako tento populárny Nór získal v tejto disciplíne titul majstra sveta s Citroenom a ohlásil svoj štart na belgickej Rallye du Condroz-Huy (viac v tomto článku), tatiež s Citroenom, ihneď sa vynorili špekulácie o jeho návrate do WRC. Podľa všetkého to však vyzerá skôr na zbožné prianie jeho fanúšikov, ako na skutočnú alternatívu.
Ďalším tímom s nejasnou zostavou pre budúci rok je Hyundai. Jasné síce je, že za volantom i20 WRC v budúcej sezóne uividíme Thierryho Neuvilla, Hyundai však podľa šéfa tohto tímu Michaela Nandana okrem toho zatiaľ nemá ani jasno v tom, koľko áut do budúcej sezóny nasadí (respektíve, či budú dve, alebo tri). Odpoveď na túto otázku by mala byť známa do konca mesiaca a na základe toho bude vybraná i jazdecká zostava. Medzi kandidátmi na túto sedačky, či sedačky podľa všetkého figurujú len tohtoroční jazdci tohto tímu, o nikom inom sa nehovorí. Vyberať sa teda podľa všetkého bude medzi Haydenom Paddonom, Danim Sordom, Juhom Hänninenom, Chrisom Atkinsonom a Bryanom Bouffierom, pričom najviac sa hovorí o prvých dvoch menovaných.
Pomerne pokojne to v porovnaní s už zmienenými tímami vypadá vo Volkswagene Motorsport, kde by sa pre budúci rok na zostave nemalo nič meniť. Menší otáznik síce podľa všetkého visí nad Sébastienom Ogierom, v súvislosti s ktorým sa pred pár mesiacmi písalo záujme Hyundaia, monentálne sa však hovorí o viacročnej zmluve s Volksagenom, ktorá by mala byť podpísaná už čoskoro. Šéf tímu Jost Capito sa na margo toho vyjadril, že na zostave, ktorá drží prvé tri priečky v šampionáte nechce nič meniť a že si je na 100 % istý, že Ogier v tíme ostane. Taktiež i poznamenal, že Volkswagen oznámi celú zostavu naraz a bude to už veľmi skoro.
Čo sa privátnych jazdcov týka, veľa informácií sa zatiaľ neobjavilo. Lorenzo Bertelli, ktorý je momentálne na čele boja o titul vo WRC2 však poznamenal, že je tu veľká šanca, že by budúci rok absolvoval zhruba polovicu sezóny za volantom WRC špeciálu.