Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Aká je budúcnosť tria z Volkswagenu?

Sunday, 06. 11. 2016 - 20:12, Alexandra Talajová   

Aká je budúcnosť tria z Volkswagenu?

Šokujúci odchod Volkswagenu z FIA WRC naštartoval medzi tímami mimoriadne zaujímavý boj o voľných jazdcov aj napriek tomu, že sa všetky sedadlá zdali byť obsadené.

Volkswagen, Citroën a Hyundai mali potvrdené zostavy tímov na budúci rok, Toyota bola taktiež na dobrej ceste a M-Sport už mal tiež premyslenú stratégiu. Očakávalo sa, že budúci týždeň pribudnú posledné oficiálne vyhlásenia tímových zostáv tesne predtým, ako všetci nastúpia do lietadiel a stretnú sa na poslednom preteku roku 2016 v Austrálii.

Vznikajú rôzne špekulácie o tom, kde by sme mohli budúci rok vidieť Sébastiena Ogiera, Jari-Mattiho Latvalu a Andreasa Mikkelsena po tom, ako po Austrálskom Kennards Hire Rally (17. až 20. november) skončí sezóna a tým pádom aj Volkswagen Motorsport.

Copyright manufacturer;vw-20161016-5953.jpg

Pre Ogiera, 4-násobného majstra sveta a najnovšie už aj otca, by mohol byť jednou z možností aj odchod do dôchodku. Keďže má ale súťaživého ducha, nie sú žiadne pochyby o tom, že by mohol vyhrať aj piaty titul majstra v inom tíme.

V návrate späť do Citroënu sú veľké peniaze. Tento tím opustil Ogier na konci roka 2011 z dôvodu napätých vzťahov s manažmentom tímu a so Sébastienom Loebom. Na druhej strane Citroën už svoju zostavu na rok 2017 predstavil. Tá bude pozostávať z Krisa Meekea, Craiga Breena a Stéphane Lefebvrea. Našlo by sa tam miesto pre Ogiera? Samozrejme, že áno. Pre Yvesa Mattona by bolo veľmi vyhovujúce mať budúci rok v tíme svetovú jednotku. Pre Ogiera je ďalšou možnosťou aj M-Sport. Vzhľadom na to, že budúci rok bude jeho plat pokrytý Volkswagenom, Malcolma Wilsona by jeho podpis stál oveľa menej ako za normálnych okolností a mohol by tak dokončiť to, čo začal pred piatimi rokmi, keď Ogier opúšťal Citroën. Meeke a Ogier by boli veľmi zaujímavými kolegami, keďže tento rok bol medzi nimi napätý. Tak isto, v M-Sport popri Ottovi Tänakovi a Ericovi Camillim, ktorí budú čoskoro potvrdení, by Fiesta mala neobyčajnú zostavu.

Copyright manufacturer;vw-20161002-4436.jpg

Čo sa týka Latvalu, najpravdepodobnejšie je, že ho budúci rok uvidíme v Toyote, popri Juhovi Hanninenovi, ktorý má miesto v Toyote už isté. Mnoho ľudí očakávalo, že sa tam dostane v sezóne 2018, po prvej sezóne návratu Toyoty do WRC, ale udalosti, ktoré sa stali za posledný týždeň tento proces len urýchlia. Ak to tak bude, uvidíme pravdepodobne túto dvojicu doplnenú ešte Essapekom Lappim.

Ak však Ogier skončí v Citroëne, Wilson sa môže začať zaujímať o Latvalu. Jari-Matti, ktorý sedem krát vyhral svetovú rally s Fordom medzi rokmi 2008 a 2012, by mohol do M-Sport dobre zapadnúť.

Copyright manufacturer;vw-20160630-6712.jpg

Aké možnosti má Mikkelsen? Nie je ťažké predstaviť si telefonáty z Nórska. Určite už komunikoval s Francúzmi, Angličanmi aj Fínmi a možno aj s Nemcami, kde sídli kórejský Hyundai. Každopádne kolujú aj klebety o Mikkelsenovi a Elfyn Evansovi v autách DMACK Fiesta Teamu. Zdá sa, že Evans bol na chvíľu v slepej uličke, pokým mu stretnutie v Británií neposkytlo novú šancu. Možno nakoniec bude tvoriť tím s Nórom Mikkelsenom.

Ak pre Vás doteraz nebolo WRC dostatočne zaujímavé, tak veríme, že udalosti posledných dní určite zmenili Váš názor. Čakajú nás zaujímavé týždne.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri