60 & 70 na cestách

28.09. sme sa stretli na letisku v Janíkovciach pri Nitre. Práve v ten deň tam mali záchranári cvičenie. Hasiči hasili akoby horiacu vežu a ťahali polonahé a „polo živé“ mladé dievčatá z ohňa, záchranárski psi hľadali zasypaných a nad nimi lietali záchranárske helikoptéry.
Po členskej schôdzi sme sa pozreli na záchranárske práce. Radi by sme boli zostali dlhšie, ale náš program bol na druhej strane letiska. Tam nám predvádzal kaskadér Peter Stranovský, absolútne neuveriteľné kúsky na motorke. Potom začala súťaž. Na štartovacej ploche bola vytýčená slalomová dráha. Na úvod sme sa zoradili a dali sme si oboznamovacie kolo ako na pretekoch, aby si trať každý vyskúšal. Prvá polovička bola jazda zručnosti medzi kužeľmi, ktoré boli postavené veľmi veľkoryso, ďaleko od seba, takže sa dala vyvinúť dosť vysoká rýchlosť. Po otáčke to išlo rovno naspäť . Poriadne rovno a poriadne rýchlo. Pneumatiky pišťali, motory hučali a adrenalín vrel. Čas sa meral fotobunkou.
Po rýchlostných pretekoch na letisku to bolo skoro umenie udržať všetky konské sily pod uzdou, ale my sme to zvládli a dokázali ísť zase pekne v šnúre za sebou až na obed do Lefantoviec. Reštaurácia Elefant . Tam sme sa dozvedeli výsledok pretekov a tí najrýchlejší dostali poháre:
1. miesto: Peter Verdonič 0:42:60 Alfa Romeo.
2. miesto: R. Mazúr:0:44:19 Alfa Romeo
3. miesto: R. Dunár 0:44:47 WV Golf Cabrio
4. miesto: P. Arpay 0:44:71 Jaguar E
5. miesto: V. Miklík 0:47:40 Fiat 128 Sport
Aj v poradí na ostatných miestach bol veľmi malý časový rozdiel. Mali sme vzácnu príležitosť vyskúšať schopnosti svojho auta bez akýchkoľvek ohraničení, bez policajnej kontroly, bez ostatných účastníkov cestnej premávky, bez zlého svedomia, že prekračujeme predpisy, len my, vietor a tachometer.
Po obede sme šli v šnúre na Autosalón v Nitre. Celá nitrianska premávka bola v ten deň riadená policajtmi. Keď nás videli, tak pustili celú šnúru naraz, vošli sme do areálu a dostali super vysvetlenú prehliadku poľnohospodárskeho múzea. Ani sa nám na ňu nechcelo a potom sme boli milo prekvapení a radi, že sme boli pozvaní. V poslednej hale na nás dokonca čakalo niekoľko motoriek, medzi nimi aj slávna Jawa 250 – perák a nádherný dvojplošník AN2, ľudovo nazývaný ANČA. A prečo stáli v poľnohospodárskom múzeu lietadlá a motorky? Lebo inseminátori, pracovníci JRD, chodili na perákoch a Anča bola a je používaná na postrek polí a lesov. Exponáty boli poskytnuté firmou Aero. Slovakia a.s. Janíkovce. Ja som po prvý krát videla motor, ktorého valce sú zoradené do kruhu, a palivo sa vstrekuje jednoducho odstredivou silou a fungujú..
A samozrejme sme si prezreli aj veteránske oddelenie autosalónu a zvítali sa tam s pánom Duchoňom a prešli aj popri najnovších modeloch automobilového priemyslu. Bola to veľmi vydarená akcia. Teším sa na ďalšie stretnutia.
Ing. Nada Bailleulova
Fotogaléria z podujatia
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























