Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

2013: rekordný rok pre Subaru na Slovensku

Tuesday, 21. 01. 2014 - 07:16, Zdenka Frývaldská   

2013: rekordný rok pre Subaru na Slovensku

Napriek poklesu trhu s novými osobnými automobilmi o 4,72 % sa Subaru na Slovensku podarilo v roku 2013 dosiahnuť historický predajný rekord.

Po prvý raz pokorilo hranicu tristo predaných vozidiel a s 303 novými zákazníkmi zaznamenalo rast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.

Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne najnovší model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predajov značky. Na čele tabuľky vystriedal populárne SUV Forester, pre ktoré sa v minulom roku rozhodla stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.

Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester, čo je v tejto kategórii vozidiel ojedinelé. Tento fakt svedčí o technickej vyspelosti a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer od Subaru.

Pri modeli Outback naopak dominovala motorizácia Boxer Diesel druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.

ah810000600a.jpg

Nová stratégia
„V prvom rade sa chceme poďakovať našim zákazníkom, ktorí nám prejavili dôveru kúpou nášho vozidla," hovorí General Manager Subaru na Slovensku Rastislav Crkoň. „Moje poďakovanie zároveň patrí všetkým našim autorizovaným partnerom Subaru na celom Slovensku."

Aké boli dôvody rastu predaja?
„Vzhľadom na to, že Slovensko je cenovo senzitívnou krajinou, prišli sme v marci 2013 s novou stratégiou. Pri modeli XV sme repozicionovali cenu pod hranicu 20 tisíc eur, na čo ľudia zareagovali. Mnohým z nich sme splnili sen, pretože dostali nový model za vynikajúcu cenu - predávali sme auto s pohonom všetkých kolies za cenu konkurenčných modelov s predným náhonom. Na trh prišla i nová, štvrtá generácia SUV modelu Forester a facelift vlajkovej lode Outback, pri ktorej sme uviedli svetovú novinku: Boxer Diesel s automatickou prevodovkou, na ktorú zákazníci dlho čakali. Všetky tieto faktory nám pomohli prekonať métu predaja tristo kusov."

Ročný bezplatný servis
Cieľom pre rok 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však o imidžovú záležitosť, základnými kameňmi portfólia naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014. „Nebudeme si kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti tak ako niektoré značky. Napriek tomu je našim cieľom dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte," zdôrazňuje Rastislav Crkoň.

Z hľadiska služieb prichádza Subaru s niekoľkými novinkami. Prvou je možnosť rozšírenia záruky na päť rokov, druhou po osvedčených tretinkách nová možnosť financovania na štvrtiny, takže zákazník po zaplatení štvrtiny ceny odchádza s novým autom z predajne. Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester sa tento atraktívny produkt rozširuje aj na modely Subaru XV a Outback. Subaru zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt pod názvom Servisné piatky. Každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri