Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Zaistil si Loeb titul víťazstvom vo Fínsku?

Tuesday, 09. 08. 2011 - 15:46, Katarína Ďurecová   

Zaistil si Loeb titul víťazstvom vo Fínsku?

Po vyhranej Rally Finland má Sébastien Loeb na čele priebežného hodnotenia jazdcov 27-bodový náskok pred druhým Mikkom Hirvonenom. Do konca sezóny momentálne zostáva ešte päť podujatí, z toho tri sa uskutočnia na asfaltovom povrchu. Pri pohľade na tieto dva fakty to vyzerá, že o ničom nie je zďaleka rozhodnuté, ale článok obsahujúci matematickú analýzu serveru Mud, Snow and Tar napovedá skôr niečomu inému. Prečítajte si preklad tohto článku v plnom znení:

Pred Neste Oil Rally Finland, ktorá sa uskutočnila minulý víkend, nás sedemnásobný majster sveta v rally Sébastien Loeb všetkých nechal myslieť si, že na tomto slávnom šotolinovom podujatí sa nebude hnať za víťazstvom. „Pamätám si, že som musel zo seba vydať 200 %, aby som (v roku 2008) vyhral túto rally", povedal. „Víťazstvo vo Fínsku nie je tou hlavnou prioritou." Väčšina ľudí a zrejme i Loeb sám, si úprimne myslel, že sa nebude účastniť riskantného boja o víťazstvo a radšej bude jazdiť opatrne, aby si zaistil pekný počet bodov na udržanie svojho vedenia v celkovom hodnotení. Koniec koncov, s troma asfaltovými rally v poslednej tretine šampionátu - povrch, na ktorom je Loeb všetko len nie poraziteľný - Francúzov čas na to, aby poriadne pritlačil, iba príde. To bolo logické.

Vladislav Maschl;img-6000-4.jpg

Potom sa ale Loeb ocitol v pozícii, v ktorej mohol Rally Finland vyhrať (a stať sa tak prvým neseverským jazdcom, ktorý túto súťaž vyhral viacnásobne). V podujatí pred štartom posledného dňa viedol. Za normálnych okolností by sa jednalo o nevýhodu a so Sébastienom Ogierom a Jarim-Mattim Latvalom, ktorí za ním zaostávali len o tri sekundy, Loebov náskok vyzeral vskutku pochybný. Cez noc ale pršalo. To znamenalo, že rýchlostné skúšky nepotrebovali od prvého auta žiadne vyčistenie, v skutočnosti sa povrch po každom aute postupne ničil a rozbíjal. Loeb to vedel a tak na to zatlačil tak, ako len on vie. Na prvej RS dňa Loeb zväčšil svoj náskok na druhého v poradí na osem sekúnd, potom si už len jednoducho tento náskok udržiaval až do konca rally a získal svoje štvrté víťazstvo v sezóne.

Bolo to víťazstvo, ktoré bolo skutočnou ranou pre tím Fordu; Rally Finland je jednou z mála podujatí v kalendári, kde tím mohol realisticky očakávať, že vyhrá (nie dúfať, že vyhrá, ale čakať víťazstvo). Loeb odišiel z Fínska s náskokom 27-mich bodov v boji o titul na Mikka Hirvonena, s piatimi ostávajúcimi súťažami. Tri z týchto rally sú asfaltové (Nemecko, Francúzsko, Španielsko - i keď v Španielsku sa pôjde i na nejakej šotoline) a ostávajúce dve sú šotolinové (Austrália, Veľká Británia).

Loebova forma nasvedčuje tomu, že zvíťazí na všetkých troch asfaltových rally, na tomto povrchu je neporaziteľný od roku 2005. Ak sa na každej z týchto rally postaví na pódiu na najvyšší stupienok, získa 75 bodov. Špekulujme ďalej, dovoľte mi navrhnúť fakt, že Loeb môže skončiť na ostávajúcich dvoch šotolinových rally piaty (pri pohľade na jeho tohtoročné predstavenie, sa ale jedná vskutku o veľmi opatrnú predpoveď). Loeb získal v priemere jeden bod v Power Stage v posledných piatich rally, ak tento výkon dokáže zopakovať i v posledných piatich kolách, pripíše si na svoje konto ďalších päť bodov. Zo 171 bodov, ktoré Loeb už má, by na základe tohto výpočtu mohlo na konci sezóny byť bodov 271.

Willy Weyens;loeb-06-1.jpg

Treba ale myslieť na to, že táto prognóza je ale trochu opatrná. Najväčšiu šancu na porazenie Loeba v celkovom hodnotení jazdcov v roku 2011 má Mikko Hirvonen (144 bodov), ktorý je v celkovom poradí druhý, 27 bodov za Loebom. Ale i pokiaľ by Fín vyhral obe z ostávajúcich šotolinových rally (v tom prípade by mal dokopy 194 bodov), skončil druhý na každej asfaltovej súťaži (to by mu dalo dokopy už 248 bodov) a získal i maximálny možný počet 15-tich bodov z ostávajúcich Power Stage (dokopy 263 bodov), stále by mu na Loeba (271 bodov) na konci sezóny chýbalo deväť bodov (pokiaľ teda rátame s tým, že Loeb získa toľko bodov, ako sme vypočítali v predchádzajúcom odstavci).

Väčšina z tohto sú odhady a domnienky. Predsa len, ukazuje to fakt, že Loeb by musel buď nebodovať na jednej zo šotolinových súťaží, alebo by musel byť porazený na jednej z asfaltových, pokiaľ by mal tento rok vyhrať titul vo WRC niekto iný ako on. To sa, samozrejme, môže stať. Loeb môže spraviť jazdeckú chybu alebo jeho Citroen DS3 WRC môže postihnúť nejaká technická porucha, ale pokiaľ sa pozrieme do histórie, nevyzerá to príliš pravdepodobne. Tieto informácie nám vravia, že iba nevšedné okolnosti môžu Sébastiena Loeba pripraviť o jeho ôsmy titul majstra sveta v rally.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri