Tänak do Fordu, Hirvonen a Latvala do Volkswagenu – otázkou je kedy
Štvrtková tlačová konferencia, ktorá sa udiala pred začiatkom Rally Australia priniesla množstvo zaujímavých informácií. Taký Malcolm Wilson sa na nej napríklad rozhovoril o budúcnosti Fordu vo WRC a taktiež i o prípadných zmenách na jazdeckých postoch.
Na otázku, či bude mať budúci rok Ford rovnaké jazdecké zloženie, Wilson najprv obšírne odpovedal niečo v tom zmysle, že jeho hlavným cieľom je, aby Ford ostal vo WRC a že všetky vyjednávanie idú dobre, pretože rovnaký cieľ má i samotný Ford. Pri otázke, či jedná i z nejakými novými jazdcami, ale prezradil zaujímavú informáciu: „Ako som už povedal, prioritou je udržať Ford vo WRC, ale samozrejme že chceme posilniť naše jazdecké zloženie, preto máme nadviazané vzťahy s jazdcami ako Tänak. Aby som bol úprimný, nič nemôžeme vylúčiť, ale prioritou je zotrvanie Fordu vo WRC", vyjadril sa Wilson. Fordu by totiž mala končiť zmluva s promotérom WRC tento rok a ešte stále nebola predĺžená.
Malcolm Wilson prejavil svoj záujem získať do budúcnosti do továrenského tímu priam neuveriteľne rýchleho Otta Tänaka už minulý rok, inak by s ním M-Sport určite nepodpísal zmluvu na päť rokov. Nečakalo sa však, že otázka jeho vstupu do továrenského tímu, príde už tak skoro.
O budúcnosti fínskeho dua Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala sa začalo v poslednej dobe hovoriť v súvislosti s tímom Volkswagenu, ich manažér Timo Jouhki už i priznal, že s Volkswagenom v súvislosti s angažmánom v najbližších rokoch jedná. Ďalšie zaujímavé vyjadrenie Jouhkiho prináša server rally-mania.cz: „Hovorili sme o tom minulý rok, je to moja práca. Systém je jasný, Jari-Matti je voľba pre Volkswagen od roku 2013, Mikko od 2012. Na dva alebo tri roky", vyjadril sa Timo Jouhki. Zaujímavé ale je, že jeho zverenci sú podľa svojich vlastných slov vo Forde spokojní a chceli by tam ostať, takže to niekedy priam až vyzerá, že pravá ruka nevie, čo robí tá ľavá.
„Jari-Matti má ideálny vek. Je o dva roky mladší ako Ogier. Táto dvojica má budúcnosť. V histórii boli len dvaja jazdci majstrami sveta predtým, ako mali 30 rokov- Juha Kankkunen a Colin McRae. Všetci ostatní boli starší. Hannu Mikkola, Walter Rohrl, Carlos Sainz, Tommi Mäkkinen a Marcus Gronholm. Dokonca aj Sébastien Loeb vybojoval svoj prvý titul po tridsiatke. Mladý pilot by sa mal učiť doma na testoch, alebo kdekoľvek inde, ale nie v majstrovstvách sveta. Tam sa všetci hľadajú, ale pritom je potrebné ísť naplno. Pokiaľ nemáte peniaze na 6-8 pretekov, idete 3-4. Je potrebné to urobiť správne. Nemá cenu jazdiť s mizerným autom, alebo žiť v strachu, že sa niečo pokazí. Pozrite sa na Tänaka, šliape na plyn. Niečo to síce stojí, ale je to pôsobivé", uzatvára svoje zaujímavé zamyslenie Timo Jouhki.