Podpísal Latvala zmluvu s Volkswagenom?
Na zahraničných serveroch vrátane zvyčajne veľmi dobre informovaného britského Autosportu sa objavila informácia o tom, že Jari-Matti Latvala už podpísal pre budúci rok zmluvu s Volkswagenom a stane sa pre rok 2012 tímovým kolegom Sébastiena Ogiera s tým, že za volantom tretieho Pola R WRC sa objaví niekto z dvojice Kevin Abbring alebo Andreas Mikkelsen.
Dobre informovaný anonymný zdroj blízky serveru Autosport uvádza: „Dohoda by mala byť na svete už nejaký čas, možno dokonca bola podpísaná už počas minuloročnej sezóny - to ale nevieme iste. Bolo jasné, že buď Petter Solberg alebo Jari-Matti sa posadia za volant Pola."
Na túto tému sa už vyjadril i šéf M-Sportu Malcolm Wilson, ktorý si chce Latvalu v továrenskom tíme Fordu udržať: „Áno, jeho kontrakt na konci tohto roku vyprší, ale našim zámerom si je Jariho udržať", hovorí. Nemecký server rallye-magazin.de už ale špekuluje o tom, kto by Latvalu vo Forde mohol nahradiť. Hovorí sa o víťazovi z Portugalska Madsovi Ostbergovi, niekedy až príliš rýchlemu Rusovi Jevgenijovi Novikovovi, ktorému sa v Portugalsku podarilo získať prvé pódiové umiestnenie v kariére, či o megatalentovanom Estóncovi Ottovi Tänakovi, ktorého si M-Sport upísal dlhodobou päťročnou zmluvou. Spomína sa i meno Daniho Sorda, ktorý v tíme Prodrive i napriek dobrému autu príliš spokojný nie je, čomu sa ani nikto nediví: „Sedem podujatí WRC, iba limitované vylepšenia auta a takmer žiadne testy nie je práve to, ako som si sezónu 2012 predstavoval", hovorí Španiel, o ktorom sa ale hovorí i v súvislosti s Volkswagenom.
Samotný Latvala k svojej budúcnosti toho moc neprezradil. „Je príliš skoro na debaty na túto tému, tento rok sa sústredím len na moje výkony s tímom Ford", vyjadril sa čerstvo 26-ročný Fín. Jeho manažér Timo Joukhi však priznal, že dlhé diskusie s Volkswagenom prebehli a že chce mať o budúcnosti svojho zverenca už v polovici sezóny: „Dúfam, že všetko bude vyriešené pred Rally Finland. Sme v kontakte s Volkswagenom i s Fordom. Hlavným dôvodom na opustenie Fordu by bola absencia dlhodobej zmluvy o tom, že ostanú v šampionáte. To je jasné. Z rozhovorov, ktoré som absolvoval s Krisom Nissenom a Carlosom Sainzom to vyzerá, že nám môžu ponúknuť veľmi dobrú dohodu, tých správnych ľudí a taktiež i technické detaily auta", hovorí Joukhi, ktorý sa vyjadril i na margo nie práve presvedčivých výkonov, ktoré Latvala zatiaľ podáva počas tejto sezóny: „Pozrite sa na portugalskú rally. Bez mechanických problémov, ktoré ho postihli v sobotu, by aj tak dokončil rally na piatom mieste."
K celej záležitosti sa vyjadril i Kris Nissen, ktorý celú dohodu popiera: „Stále nemáme žiadneho druhého jazdca, ale ja som veľmi rád, že Jari-Matti Latvala má záujem za nás jazdiť. Som si istý tým, že je to veľmi dobrý jazdec a myslím, že v ďalších pár rally by mal ukázať, že dokáže ostať na trati", diplomaticky sa vyjadril na tému Latvala do Volkswagenu Nissen.
A čo na celú vec hovorí zatiaľ jediný istý jazdec Volkswagenu pre budúci rok Sébastien Ogier? „Je to jeden z najrýchlejších jazdcov na svete a taktiež je to i milý chlapík a ja som si istý, že by sme spolu mohli mať v tíme dobrý vzťah. Rozhodnutie ale nie je na mne."