Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

L'Equipe: Loeb neakceptoval pokyn Quesnela a odmietol ostať druhý

Tuesday, 08. 03. 2011 - 13:28, Katarína Ďurecová   

L'Equipe: Loeb neakceptoval pokyn Quesnela a odmietol ostať druhý

Francúzsky denník L'Equipe uverejnil zaujímavý článok o celej situácii medzi Loebom, Ogierom a Citroenom v Mexiku s názvom, ktorý by sa dal preložiť ako: „Boj: Prvý súboj Ogiera s Loebom skončil nakoniec jazdcom mimo trať", na základe ktorého to vyzerá tak, že v Citroene to so absenciou tímovej réžie nie je tak celkom pravda. Prečítajte si celý článok v (takmer) pôvodnom znení:

Prvý úspech Citroenu DS3 WRC bol dosiahnutý, ale bolelo to. Mohlo to byť double, keby Sébastien Ogier neskončil mimo trať po tom, ako naňho začal tlačiť Sébastien Loeb, ktorý bol podľa zdrojov denníka L'Equipe požiadaný, aby sa uspokojil s druhým miestom.

Willy Weyens;loeb-205.jpg

Olivier Quesnel musel na otázky ohľadne rivality Loeba a Ogiera odpovedať mesiace. Vždy ale nástojil na tom, že to, že majú dvoch výborných jazdcov nemôže byť problém. V Mexiku sa ale ukázalo, že to problém je. Keď v nedeľu ráno išli jazdci Citroenu na rýchlostné skúšky s tým, že sú na prvých dvoch pozíciách a majú náskok minúty a pol na tretieho Hirvonena, nakoniec to dopadlo tak, že Ford ešte zvýšil svoj náskok, pretože tak ako vo Švédsku mal na pódiu oboch svojich jazdcov (na rozdiel od Citroenu). Citroen tak premárnil veľkú možnosť kvôli Ogierovi a jeho chybe na prvej rýchlostnej skúške posledného dňa.

Willy Weyens;ogier-201.jpg

„Bol som príliš široký v nie moc rýchlej zákrute", vysvetľuje rodák z Álp. „Kolesá sa dostali do priekopy a narazili - pravdepodobne do nejakého kameňa v mieste, kde boli uchytené." A Ogier so svojou obvyklou úprimnosťou priznáva, že nevydržal tlak, pod ktorý ho dostal jeho tímový kolega. „Povedať, že som neriskoval by nebolo úprimné. Ísť skutočne v obrovskom tempe bola jediná možnosť, ako ostať vpredu. Nie je to minulosť. Hrali sme a prehrali sme."

Enrique Gijón;wrcmex2011-3574.jpg

Loeb sa tak zbavil najväčšieho rivala a vlastne vyhral preteky na konci dvadsiatej rýchlostnej skúšky, na ktorej konci sa takmer ospravedlnil: „Neteší ma, že havaroval", povedal so všetkou úprimnosťou Loeb. „Som sklamaný, že som ho videl stáť na trati. Pre tím nie je dobré, aby v ňom boli dvaja jazdci, ktorí bojujú proti sebe, ale mojou úlohou bolo útočiť. Bojujem o titul, chcel som toto víťazstvo a to som mu aj pred štartom rýchlostnej skúšky povedal."

Willy Weyens;loeb-ogier.jpg

Prečo sa ale Leob cítil tak, akoby tomu mohol zabrániť? „Je to veľmi komplikovaná otázka, ale v budúcnosti príde deň, keď vám budem mať čo povedať", záhadne hovorí rozčarovaný Ogier. Podľa informácií denníka L'Equipe - aj keď to Quesnel s Loebom nič také nechcú potvrdiť, keď sa o tom diskutuje - šéf Citroen Racingu Quesnel požiadal sedemnásobného šampióna Loeba, aby neútočil a uspokojil sa z druhým miestom, čo by zaručilo značke double. „Mám v tíme dvoch inteligentných jazdcov, ktorí vedia, čo robiť", odpovedal Quesnel v sobotu večer na otázku ohľadne o legitímnosti prípadného zakázania jazdcom Citroenu bojovať a prikázania ostať im na súčasných pozíciach. „Budeme o tom hovoriť", doplnil.

Hector Segovia;dsc1665.jpg

Samotná diskusia, miestami celkom rušná, sa udiala mimo zvedavých pohľadov, na parkovisku, ktoré bolo vyhradené pre tím. Quesnel pravdepodobne povedal Loebovi svoj názor, ako názor šéfa tímu a Loeb, ako sedemnásobný šampión mu tento fakt o tituloch pripomenul a povedal, že sa sústredí na svoje ambície. Loeba sa už denník L'Equipe na jeho rivalitu s Ogierom v minulosti pýtal (celé interview nájdete tu) a Alsasan sa vyjadril jasne: „Bude to zložité, pri pohľade na moju minulosť a postavenie v tíme v minulosti to bude iné. Ak budem mimo boja o titul, tak mu pomôžem." Loebov názor sa od vtedy nezmenil. Chce získať ôsmy titul a nechce, aby robil dvojku mladému tímovému kolegovi. Loeb nie je pripravený mu niečo darovať a odmieta mu sa len tak vzdať a prenechať mu víťazstvo. A rozhodne to odmietol ešte viac v Mexiku, čo bolo len druhé podujatie sezóny a bez technických problémov, ktoré ho v sobotu postihli by bol jasne v čele on.

Enrique Gijón;wrcmex2011-0805-loeb.jpg

Diskusia teda skončila a Quesnel nemal inú možnosť, ako nechať svojich jazdcov bojovať proti sebe a len ich požiadať o to, aby „ostali na trati". Quesnel nakoniec poznamenal: „Skúsenosti zvíťazili nad ambíciami a musíme sa pozrieť na to dobré, čo z toho vzišlo. Je to druhá rally a malo by to pravdepodobne ukľudniť ich vášne. Loeb sa nestal sedemnásobným šampiónom náhodou. Ogier chce hneď zdolať Everest, ale pritom zabúda, že ten, že ten čo je vpredu bojuje s najväčším množstvom snehu", metaforicky to zhodnocuje Quesnel. „Ale je to šikovný chlapec, ktorý sa učí zo svojich chýb. Už teraz je šampiónom a má pred sebou veľkú budúcnosť. Poučí sa a bude ešte silnejší."

Enrique Gijón;wrcmex2011-0464.jpg

Koncom januára Quesnel povedal, že dokáže svojich dvoch ambicióznych jazdcov zvládnuť. „Hovorí sa, že keď sú dvaja krokodíly v jednom jazere, tak to zväčša skončí tak, že celé jazero upadne. Ale ak sa to začne diať, tak ja sa zmením na nosorožca, ktorý je tým najsilnejším", snaží sa Quesnel celú situáciu vysvetliť na zrejme nejakej francúzskej verzii príslovia o dvoch kohútoch na jednom smetisku. Po druhej rally sezóny to vyzerá tak, že prinajmenšom s tou časťou o krokodíloch mal Quesnel pravdu..



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri