Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Kto bude jazdiť za Volkswagen? Solberg, Loeb, Al-Attiyah, Hänninen?

Thursday, 10. 03. 2011 - 21:55, Katarína Ďurecová   

Kto bude jazdiť za Volkswagen? Solberg, Loeb, Al-Attiyah, Hänninen?

Je viac-menej verejným tajomstvom, že Volkswagen počas Rally Portugal oficiálne oznámi svoj vstup do WRC v sezóne 2012. Hovorí sa o tom, že tím by mal mať k dispozícii rozpočet v hodnote 100 miliónov eur a na celkom projekte by mal úzko spolupracovať Carlos Sainz.

Pôvodne sa hovorilo, že Volkswagen postaví WRC na báze Volkswagenu Scirocco, ale tento model je príliš široký a tým pádom nezodpovedá technickým pravidlám. Na rýchlostných skúškach by sme teda nakoniec mali vidieť Volkswagen Polo.

Vladislav Maschl;img-2741.jpg

Olivier Quesnel sa už vyjadril, že Citroen sa vstupu automobilky s obrovským rozpočtom neobáva: „Rovnako to (s rozpočtom) bolo aj na Dakare a nakoniec zvíťazilo Mitsubishi. A nezabúdajte, farba Mitsubishi je červená, tak ako tá naša! Nie, nebojím sa toho. Je to systém, akým Nemci pracujú. Podľa môjho názoru je ich príchod dobrý pre šport a pre celý šampionát, tak ako v prípade Mini." V súvislosti s Citroenom bude aj zaujímavé sledovať, že ktorú z týchto značiek bude podporovať Red Bull, ktorý je momentálne sponzorom Citroenu vo WRC i Volkswagenu na Dakare.

Volkswagen Motorsport;

S vstupom novej automobilky do WRC idú samozrejme ruka v ruke aj diskusie o jej jazdcoch a prípadní piloti Volkswagenu boli témou číslo jedna, o ktorej sa hovorilo v zákulisí mexickej rally a momentálne sa najviac spomínajú štyri veľmi zaujímavé mená..

Enrique Gijón;wrcmex2011-2433.jpg

Nasser Al-Attiyah v tíme Volkswagen pravidelne štartuje na Dakare a tento rok pre nich získal aj víťazstvo a tak je pri špekuláciách o prípadných jazdcoch nevyhnutne zmienený ako jeden z prvých. Al-Attiyah bol v otázkach ohľadne Volkswagenu zdržanlivý, ale nakoniec sa vyjadril v tom zmysle, že nejaké novinky sa dozvieme v Portugalsku. Úradujúci šampión IRC Juho Hänninen je ďalším jazdcom, ktorý je spájaný s touto značkou. „Pokiaľ by Volkswagen nemal záujem vstúpiť do WRC, nebol by som tu", vyhlásil Fín jazdiaci za tím Škody počas Rally Mexico.

Enrique Gijón;wrcmex2011-1679-hannien.jpg

Ďalším horúcim kandidátom je podľa médií Petter Solberg, ktorý by určite rád konečne jazdil v tíme, kde by sa sústredil iba na svoju prácu jazdca a nie na nekončiace zháňanie sponzorov a iné vyčerpávajúce záležitosti spojené s prevádzkou svojho vlastného tímu. Špekulácie o angažovaní Pettera Solberga ešte posilňuje fakt, že jeho hlavný tímový inžinier Francois-Xavier Demaison prechádza budúci rok robiť hlavného tímového inžiniera práve do Volkswagenu.

Martin Trenkler;_e8z0952.jpg

Posledným menom spomínaným v súvislosti s Volkswagenom je Sébastien Loeb, ktorý už stihol dementovať informácie o tom, že by mu Volkswagen ponúkol vysoký finančný obnos za to, že by k ním prestúpil. Kým zhruba pred mesiacom úvahy o spojení Loeba s Volkswagenom zneli skôr ako iba zúfalý pokus vyvolať senzáciu, v súčasnosti to už až tak neuveriteľne neznie. Fakt, že Quesnel požiadal Loeba, aby neútočil na Ogiera a nechal ho vyhrať (čo síce Loeb odmietol - viac si prečítajte v tomto článku), ukazuje, že Loebova pozícia v Citroene nie je tak silná, ako bývala po minulé roky. To, že Ogier po rally, v ktorej spravil chybu, čo jeho a celý tím stála druhé miesto, nemá problém vyhlásiť, že aj tak bol rýchlejší ako Loeb (celé Ogierove vyhlásenie si môžete prečítať v tomto článku) ukazuje, že v Citroene zrejme vzťahy nebudú až také dobré, ako sa Olivier Quesnel všetkým pred sezónou snažil nahovoriť. Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa celá situácia vyvinie a či Loeb (v prípade, že sa rozhodne vo WRC pokračovať aj ďalšiu sezónu) nezvolí radšej odchod do iného tímu. Očakávať, že by Citroen uprednostnil pomaly končiaceho Loeba pred budúcnosťou v podobe Ogiera je totiž prinajmenšom veľmi nepravdepodobné.

Tibor Szabosi;_mg_6772.jpg

Hovorí sa teda o štyroch jazdcoch, miesto ale môžu dostať iba dvaja. Ktorí to nakoniec budú? Podľa rôznych zahraničných médií majú najvyššie šance Nasser Al-Attiyah a Petter Solberg.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri