Kto bude jazdiť za Volkswagen? Solberg, Loeb, Al-Attiyah, Hänninen?
Je viac-menej verejným tajomstvom, že Volkswagen počas Rally Portugal oficiálne oznámi svoj vstup do WRC v sezóne 2012. Hovorí sa o tom, že tím by mal mať k dispozícii rozpočet v hodnote 100 miliónov eur a na celkom projekte by mal úzko spolupracovať Carlos Sainz.
Pôvodne sa hovorilo, že Volkswagen postaví WRC na báze Volkswagenu Scirocco, ale tento model je príliš široký a tým pádom nezodpovedá technickým pravidlám. Na rýchlostných skúškach by sme teda nakoniec mali vidieť Volkswagen Polo.
Olivier Quesnel sa už vyjadril, že Citroen sa vstupu automobilky s obrovským rozpočtom neobáva: „Rovnako to (s rozpočtom) bolo aj na Dakare a nakoniec zvíťazilo Mitsubishi. A nezabúdajte, farba Mitsubishi je červená, tak ako tá naša! Nie, nebojím sa toho. Je to systém, akým Nemci pracujú. Podľa môjho názoru je ich príchod dobrý pre šport a pre celý šampionát, tak ako v prípade Mini." V súvislosti s Citroenom bude aj zaujímavé sledovať, že ktorú z týchto značiek bude podporovať Red Bull, ktorý je momentálne sponzorom Citroenu vo WRC i Volkswagenu na Dakare.
S vstupom novej automobilky do WRC idú samozrejme ruka v ruke aj diskusie o jej jazdcoch a prípadní piloti Volkswagenu boli témou číslo jedna, o ktorej sa hovorilo v zákulisí mexickej rally a momentálne sa najviac spomínajú štyri veľmi zaujímavé mená..
Nasser Al-Attiyah v tíme Volkswagen pravidelne štartuje na Dakare a tento rok pre nich získal aj víťazstvo a tak je pri špekuláciách o prípadných jazdcoch nevyhnutne zmienený ako jeden z prvých. Al-Attiyah bol v otázkach ohľadne Volkswagenu zdržanlivý, ale nakoniec sa vyjadril v tom zmysle, že nejaké novinky sa dozvieme v Portugalsku. Úradujúci šampión IRC Juho Hänninen je ďalším jazdcom, ktorý je spájaný s touto značkou. „Pokiaľ by Volkswagen nemal záujem vstúpiť do WRC, nebol by som tu", vyhlásil Fín jazdiaci za tím Škody počas Rally Mexico.
Ďalším horúcim kandidátom je podľa médií Petter Solberg, ktorý by určite rád konečne jazdil v tíme, kde by sa sústredil iba na svoju prácu jazdca a nie na nekončiace zháňanie sponzorov a iné vyčerpávajúce záležitosti spojené s prevádzkou svojho vlastného tímu. Špekulácie o angažovaní Pettera Solberga ešte posilňuje fakt, že jeho hlavný tímový inžinier Francois-Xavier Demaison prechádza budúci rok robiť hlavného tímového inžiniera práve do Volkswagenu.
Posledným menom spomínaným v súvislosti s Volkswagenom je Sébastien Loeb, ktorý už stihol dementovať informácie o tom, že by mu Volkswagen ponúkol vysoký finančný obnos za to, že by k ním prestúpil. Kým zhruba pred mesiacom úvahy o spojení Loeba s Volkswagenom zneli skôr ako iba zúfalý pokus vyvolať senzáciu, v súčasnosti to už až tak neuveriteľne neznie. Fakt, že Quesnel požiadal Loeba, aby neútočil na Ogiera a nechal ho vyhrať (čo síce Loeb odmietol - viac si prečítajte v tomto článku), ukazuje, že Loebova pozícia v Citroene nie je tak silná, ako bývala po minulé roky. To, že Ogier po rally, v ktorej spravil chybu, čo jeho a celý tím stála druhé miesto, nemá problém vyhlásiť, že aj tak bol rýchlejší ako Loeb (celé Ogierove vyhlásenie si môžete prečítať v tomto článku) ukazuje, že v Citroene zrejme vzťahy nebudú až také dobré, ako sa Olivier Quesnel všetkým pred sezónou snažil nahovoriť. Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa celá situácia vyvinie a či Loeb (v prípade, že sa rozhodne vo WRC pokračovať aj ďalšiu sezónu) nezvolí radšej odchod do iného tímu. Očakávať, že by Citroen uprednostnil pomaly končiaceho Loeba pred budúcnosťou v podobe Ogiera je totiž prinajmenšom veľmi nepravdepodobné.
Hovorí sa teda o štyroch jazdcoch, miesto ale môžu dostať iba dvaja. Ktorí to nakoniec budú? Podľa rôznych zahraničných médií majú najvyššie šance Nasser Al-Attiyah a Petter Solberg.