Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

ETCC: Maťo Homola v Monze nesklamal

Tuesday, 26. 03. 2013 - 01:30, Martin Trenkler   

ETCC: Maťo Homola v Monze nesklamal

Automobilový pretekár Maťo Homola má za sebou veľmi zaujímavý víkend v talianskej Monze. V 1. kole Majstrovstiev Európy cestovných vozidiel FIA ETCC opäť ukázal, že aj z malého Slovenska môže na kontinentálne fórum prísť jazdec, ktorý zamieša kartami na najvyšších priečkach.

Petr Frýba;fryb5153.jpg

Hektický týždeň, keď až v pondelok večer priviezli z Nemecka nový motor, v utorok ho namontovali do auta, v ten istý deň večer potme urobili rýchly shakedown na Slovakia Ringu a v stredu už kompletne pobalený tím Homola Motorsport sedel v autách smerom do Talianska, začal prinášať ovocie už v piatkových tréningoch. Maťo Homola síce od augusta 2012 nesedel vo svojej pretekárskej sedačke, no v Monze sa zlepšoval v každom kole. Auto fungovalo na výbornú, starosti robili len drobnosti - napríklad štrajkujúci alternátor. Na rýchlu Monzu navyše nestačila prevodovka, konkrétne šiesty prevodový stupeň. Maximálka 230 km/h, postačujúca na Slovakia Ring, bola pred Prima Varianti jednoducho málo. Pomohli paradoxne súperi: „naši ruskí priatelia z tímu AMG Motorsport nám požičali šestku a naše BMW 320si E90 WTCC zrýchlilo na 240 km/h".

Maťo počas dvoch tréningových jázd dokázal zlepšiť svoj čas o 4,4 sekundy. V piatok sa však oplatilo sledovať aj predpoveď počasia. V piatok večer totiž každý musí zaregistrovať sety pneumatík, ktoré počas víkendu použije. Vedeli sme, že v sobotu a najmä v nedeľu má pršať, tak sme prikúpili ešte jednu sériu pneumatík na vodu. Vyplatilo sa. V sobotu ráno na začiatku kvalifikácie začalo mrholiť. Vybrali sme z prevodovky „ruskú šestku", vedeli sme , že v daždi bude dlhá, zajazdili čas okolo 5. miesta (premávka na trati nedovolila čisté kolo) a vyčkávali. Keď dážď začal hustnúť, všetci išli z trate dole. A vtedy prišiel čas na náš strategický variant: Maťo nezamieril do boxu, ale pokračoval na prázdnej (vlhkej ) trati a okamžite poskočil na 2. miesto. Odpoveď súperov zmarila voda na trati, a tak sa Maťo dostal do prvého radu na štarte!

Petr Frýba;fryb5669-1.jpg

V nedeľu ráno husto pršalo, a tak bolo dôležité vyskúšať nastavenie a pneumatiky v zahrievacom tréningu. Problémy začalo robiť vyhrievanie predného okna. Zarosené sklo znepríjemňovalo Maťovi výhľad. Zamieril do boxu, mechanici sa snažili čo najskôr poruchu odstrániť, no zabudlo sa na pravidlo, že motor auta musí byť vypnutý. Komisári pretekov WTCC a ETCC, teda vrcholných podujatí svetového rangu, sú však nekompromisní. Po ich hlásení sme dostali penalizáciu piatich miest na štartovom rošte. Maťo Homola bol smutný, no odhodlaný: „Už vo warm-upe dokázali predné náhony, že majú ohromnú výhodu. My sme nemali jediné čisté kolo, ale pokúšal som sa učiť. Je to strašne ťažké, v každej zákrute to nenormálne šmýka. Tak teda štartujeme zo 7. miesta, ale budeme sa snažiť o čo najlepší výsledok."

Smoliarska nedeľa však pokračovala aj na štarte prvej jazdy. Opäť to popisuje Maťo Homola: „Bohužial, už pri príjazde na štartový rošt som pocítil, že auto ide na 3 valce, tak som to po minuloročných problémoch s motorom radšej odstavil. Traťový maršáli ma nekopmpromisne odtiahli na parkovisko v paddocku. Nakoniec bol problém len v indukčnej cievke, ktorú sme síce ihneď vymenili, ale tým sa pre nás prvé preteky skončili."

Petr Frýba;fryb9113.jpg

V druhej jazde Maťo štartoval z posledného radu. Odhodlaný čo najskôr stiahnuť stratu na najlepších však okamžite nabral polminútovú stratu. Jazdci na slabších vozidlách S1600 si totiž pomýlili štart za SC so zahrievacím kolom a nechali čelo pretekov odísť. Keď sa konečne spamätali, bolo už neskoro. Maťo sa prehrýzol dopredu a napokon dokončil preteky na 9. mieste v triede S2000. Za všetko hovorí jeho čas na kolo, ktorým sa zaradil na 3. miesto. „Tento víkend bol jednou veľkou školou. Zistili sme, že rýchlosť máme, len nám dnes chýbalo šťastie. Ďakujem všetkým za podporu, môjmu tímu za super prácu a dúfam v dobrý výsledok už o mesiac na Slovakia Ringu," poznamenal na konci víkendu Maťo Homola.

18-ročný talentovaný jazdec sa za necelé dva roky v ETCC stihol stať miláčikom promotéra tohto pohára. Taliani mu dokonca už aj dali prezývku -- „Bambino". Hoci vieme, že to znamená „dieťa", Maťo svojimi výkonmi na mokrej trati, ktorú si v BMW vyskúšal vôbec po prvý raz v živote, ukázal, že dokáže držať krok s absolútnou špičkou.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri